недеља, 6. април 2014.

Listići


Ako danas malo odmarate ili se možda motate po kuhinji dok se ručak kuva, evo jedne brze poslastice po starom bakinom receptu, da se malo zasladite posle ručka ili popodne dok uživate u nekoj lepoj knjizi ili uz dobar film.:) 

Sastojci: 300 g brašna, 1 velika kašika masti, 1/2 ravne kašičice soli, 1 kašičica šećera, 1 kašika ruma, 1 dl mlake vode + ulje za prženje, šećer u prahu za posipanje

Priprema: 

Izmešajte brašno, so i šećer, dodajte mast  i izmrvite rukama testo da se naprave grudvice. Dodajte  kašiku  ruma  (ili rakije) i sa mlakom  vodom  zamesite prhko testo pa sve oblikujte u  lopticu. Testo ne mora da  odmara veće se može odmah rastanjiti.


Razvijte tanku koru i isecite točkićem romboide, a zatim svaki zasecite još malo po sredini. 

Zagrejte ulje i spuštajte jedan po jedan listić. Kratko pržite sa jedne strane, a zatim preokrenite i pržite još malo dok blago ne zarumene i sa druge strane. Izvadite na kuhinjski papir da upije višak ulja i pospite šećerom u prahu.

Listići su veoma  fini za grickanje uz popodnevni čaj ili kafu. Ako preostanu možete ih poslužiti i sutradan, prijatno grickanje!:)

Napomena: ovih listića ispadne zaista puno i za nepunih pola sata dobićete puuun tanjir hrskavih i ukusnih zalogajčića.:)


I da vas pitam, šta ste skoro lepo čitali ili možda pogledali u bioskopu, na DVD-ju, slobodno napišite preporuku za neku dobru knjigu ili zanimljiv film, a evo nešto i od mene za kišno nedeljno popodne.. želim vam svima prijtan vikend.:))

1. Dželatova kćiOliver Peč - knjiga za sve ljubitelje istorijskog trilera, radnja se dešava u Bavarskoj u XVII veku, sujeverje, intrige, vreme kada je bilo opasno biti žena...
2. Izgubljeni anđeo, Havijer Sijera - još jedan triler, avantura, potraga za drevnim kamenom, uzbudljivo, mistično i napeto, knjiga koja se ne ispušta tako lako iz ruku do samog kraja
3. Deca raja (Children of heaven) - persijski film, divna i topla priča o bratu i sestri, ljubavi i požrtvovanosti... i najlepšim crvenim cipelicama, obavezno pogledati:)
4. Australia (2008) - romantična priča smeštena neposredno pred Drugi svetski rat, britanska aristokratkinja (Nikol Kidman) i lokalni farmer (Hju Džekman) koje će sudbina spojiti i povesti na neverovatno životno putovanje... film traje nešto više od 2,5 h ali nećete ni primetiti da je vreme proteklo:)
5. Stubovi zemlje (Pillars of the Earth) - mini serija i knjiga, epska priča o dobru i zlu, spletkama, ljubavi, izdaji i izgradnji veličanstvene Kinsbridge katedrale

(rascvetano drvce i stara ograda, fotkano usput na povratku sa pijace:)

40 коментара:

  1. Naše bake su umele od malo sastojaka da naprave gozbu :) Podsetila si me da ih odavno nisam spremala a ovi tvoji baš mame da se grickaju uz popodnevnu kafu i odmor :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas tako i cini mi se da nema nijednog starog receptica koji nije dobar ili ukusan, svi su jako fini.:) Drago mi je sto su te listici inspirisali i drzim fige za sto skoriju probu... puno te pozdravljam!:))

      Избриши
  2. krasan receptić! tako dugo nisam čitala ništa od beletristike, stvarno bih morala u knjićnicu

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Taco, nekada jednostavno ne stizemo i uz svu modernu tehnologiju, cini mi se da imamo sve manje vremena... ipak, knjiga u ruci i suskanje listova medju prstima su mi jedan od drazih hobija.:))

      Избриши
  3. Ja ne znam ko bi mogao da im odoli, ovo je moja mama često pravila a ja nikada do sada.Ima toliko lepih starinskih recepata koje bih volela da isprobam, ali, jednostavno ne stignem a nekad i zaboravim u u moru novih recepata. Pozdrav i prijatno.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Kod mene je obrnuto, volim da probam nesto novo ali najradije se vracam poznatim ukusima iz detinjstva. Zorice, napravi ih barem jednom, nisu uopste preslatki i vrlo brzo se spremaju, vec za 30 minuta se moze uzivati u njima.:))

      Избриши
  4. Kako lepo izgledaju :) kod bake smo ih kao deca jeli sa džemom pa čak i sa kremom, mada je baka uvek insistirala na prah šećeru :)
    Zaista divan recept :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Vidis, to mi je interesantno, nisam ih nikada probala sa dzemom, baka je uvek nekako pravila sa prah secerom, mora da su korsitile isti kuvar sa receptima.:)))

      Избриши
  5. pamtim ih još sa coolke,lanice prelijepi su.tako bi mi sada prijali uz kafu,mmmm.......
    volim stare recepte naših baka,jednostavni a savršeni ukusi !

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, receptic je stari sa coolke, a nisam ga ovde imala pa sam zelela da bude i na blogu, i slazem se sa tobom, nista lepse od dobrih, starih, proverenih receptica nasih baka.:))

      Избриши
  6. Predivno izgledaju, steta sto nisam malo blize da gricnem par komada:) P.s. super ti je naslovna slicica.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :) Najradije bih ti spakovala ceo paketic... i meni se naslovna fotkica mnogo svidja, prava prolecna.:))

      Избриши
  7. Slično nešto mi radim kad su maškare a zovemo ih kroštule ili rafioli iako se naravno razlikuju u receptima ali stvarno i tvoji izgledaju jako dobri a ispred mene je upravo Došla žena doktoru odličnog Ray Klunna koju sam već pročitala prije par godina ali dobru knjigu volim i pročitati i više puta jer je nekad i drugačije doživim. Ova knjiga je životna radi se o mladom bračnom paru i nažalost ona oboli od raka dojke i narvno da krene sve nizbrdo a kraj ostavljam vama. Jedna tužna priča i toliko bolna.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Krostule sam prvi put probala na jednom od cool druzenja na Adi, u Beogradu... Agatha je donela punu kutiju mirsnih krostula cak iz Splita, i sada se secam kako su predivno izgledali ususkani izmedju listova svezeg lovora.:) Posle toga sam ih pravila i testo je zaista vrlo slicno, dobri su ti provereni receptici... a hvala puno i na knjizvnoj preporuci, dobre knjige vrediti citati vise puta.:))

      Избриши
  8. Odličan recept! Uvek treba imati ovakve džokere - kada ti treba nešto slatko, i to brzo!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kad bih pravila TOP 10 listu omiljenih poslastica, ovaj receptic bi se tu sigurno nasao.:))

      Избриши
  9. Pravila sam po ovom recptu i savršeni su...veliki pozzz

    ОдговориИзбриши
  10. Divni su ti listići, jako podsjećaju na naše kroštule. A divni su i karanfili u zaglavlju!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Tamara, vrlo su slicni, mislim da se u krostule doda jos i malo naribane pomorandzine korice, verujem da ni ovde ne bi smetalo.:))kiss

      Избриши
  11. Lana, ima kod nas jedna poljska radnja i oni prodaju baš isti kolač, jedino što, čini mi se, jedan kraj provku kroz rupu. Ne mogu da se setim kako ih u Poljskoj zovu, ali to im je baš poznat kolač. Ja uvek u toj radnji kupim štrudlu sa makom, pa nikad da uzmem još neki slatkiš, a baš bih volela da ga probam. Nikako da nabavim tu alatku koju ti imaš.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moze se i tako provuci, mislim da ih upravo tako rade u Dalmaciji... verujem da sve zemlje dele manje-vise slicne receptice a razlike su samo u detaljima. p.s. sledeci put obavezno uzmi i par kolacica za probu u toj radnji... cmook:)

      Избриши
  12. Dobro je da niko od mojih ukućana ovo neće videti inače bi bilo kad ćeš, kad ćeš ... :-) Jednom sam pravila iu Burdinog kuvara, dok nije sve otišlo nismo se smirili. Ipak ću da pinujem mođda se jednom odlučim da ih častim :-)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. :)) Veki, evo mi ih upravo sada ponovo grickamo, oko ovih listica zaista nema puno posla i za tacno 30 minuta bude sve gotovo, i listici na tanjiru i svi sudovi oprani.:))

      Избриши
    2. Samo reci ako treba jos da te nagovoram, hihihi... nije meni tesko.:D cmook...

      Избриши
  13. Liči mi na starinske mafiše koje je moja mama spremala... U svakom slučaju, ovo bih rado jela! :)))

    ОдговориИзбриши
  14. Ah, Lana, ove listice nam je mama pravila po receptu moje strine. Obicno subotom ili nedeljom ujutro za dorucak. Jeli smo ih i sa sirom i sa dzemom, tj. marmaladom. I sad kad dodje pravi unucima, koji se dave u njima... Predivno!
    Mogu samo da ti preporucim istu knjigu kao i Dilajla. Bila je roman godine ovde, posle toga je snimljen i film, veliki hit. I naravno Paolo Giordano - Usamljenost primarnih brojeva (valjda sam dobro prevela Solitude of Prime Numbers).

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Bas si me razveselila i drago mi je da su listici ostali u tako lepom secanju.:) A knjige nisam citala i svakako cu ih potraziti, hvala puno na lepim preporukama.:))) mah-mah...

      Избриши
  15. Joj, što je ovo dobro! Ovakve stvarčice svi vole... Obradovala me nova fotka prelepih karanfila. :)

    ОдговориИзбриши
  16. Odlicni su ovakvi recepti,tako jednostavno, a tako dobro. Deca raja su sjajan film. Mene je skoro oduševio ovaj...http://www.youtube.com/watch?v=cf2Nk3Ld8Og, i ovaj...http://www.youtube.com/watch?v=vdJGMZDY0-8

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala puno na lepim filmskim preporukama, volim J.Renoa i belezim oba filma "Comme un chef" i Pod suncem Toskane... cmok.:)))

      Избриши
  17. Одговори
    1. Da, mislim da zapravo i nije tako velika razlika, bas su dobri ti stari receptici.:))

      Избриши
  18. Pamoram d aprobam .[ta si sve divnoga ovde uradila.Fantasticno!

    ОдговориИзбриши
  19. Verovala ili ne, ja ove listice nisam nikad probala. A izgledaju tako rumeno i primamljivo, ukrala bi ti ceo tanjiric :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ljiljoo, sada bih ti najradije poslala ceo tanjiric.... nego, obavezno da ih napravis i posle mi javi kako su se dopali tvojima, jel vazi?:)))

      Избриши